КАРИБ ҚОҒАМЫНДАҒЫ ҚАЙШЫЛЫШТЫ ПЛУРАЛИЗМДЕР: христиандық және христиандық емес көзқарастары
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/ISMO.2023.53.3.006Кілт сөздер:
әлем, өркениеттер, бейбітшілік, шешуші, Батыс иудей-христиандық, Солтүстік Америка, Таяу Шығыс, Кариб ішілікАннотация
Кариб теңізі аймағы, мүмкін, әлемдік өркениеттердің мәдени жағынан алуан түрлілігі. Бұл қақтығыс пен шығармашылық қазанында алғашқы халықтардың ұрпақтары (карибтер мен аравактар, т.б.) африкалық құлдар мен еркін адамдар, үнділік жалдамалы жұмысшылар, қытайлар, португалдар, еврейлер, сириялықтар, ливандықтар және арабтар, негізгі топтарды атайды. Әрбір сектор мұнда өздерінің мәдени тәжірибелеріне негізделген әртүрлі философиялық нанымдармен келді және олар еуропалық жаулап алушылардың жаулап алынған халықтарға және кейінгі қоныстанушыларға батыстық христиан онтологиясын таңуға арналған әдейі әрекеттеріне қарамастан ғасырлар бойы сақталды. Отаршылдық жай ғана экономикалық үстемдік емес еді; бұл еуропалық және христиандық емес кез келген нәрсені қорлайтын құндылықтар жүйесін таңу болды. Біздің заманымызда электронды БАҚ-ты бақылауына байланысты бұл батыстық құндылықтар біздің әуе кеңістігіміз бен санамызда үстемдік етуді жалғастыруда. Сонымен бірге, мұраның еуропалық емес, христиандық емес бөлімдері көбінесе таңылған батыстық жүйелерге тікелей қарсылық білдіріп, өз кеңістігін іздеуді жалғастыруда..
Бұл мақала осы мәдени қақтығыстың идеологиялық бастауларын және оның біздің заманымызда жалғасып келе жатқан маңыздылығын бақылайды. Ол батыстық, христиандық этиканың Еуропадағы алғашқы басынан Француз революциясына және оның шіркеудің мемлекеттенбөлінуіне дейінгі өсуін бақылайды. Сондай-ақ ол Кариб теңізіне дейінгі христиан емес, батыстық емес иммигранттардың жекелеген шығу тегі мен наным-сенімдерін бақылайды. Олардың арасында исламды және Шанго, Растафари сияқты дәстүрлі нанымдарды және афро-Батыс баптисттік сенім сияқты синкреттік сенімдерді әкелген африкалықтар болды. Сондай-ақ индуизм мен оңтүстік азиялық исламды әкелген Оңтүстік Азия байланысы болды. 20 ғасырда және тіпті ХХ-бірінші ғасырдың басында Солтүстік Америка мен Таяу Шығыстан христиандық емес нанымдардың басқа нұсқалары қосылып, Кариб теңізінің діндарлығының күрделілігін арттырды. Қағаз қазіргі кезде орын алып отырған көптеген шиеленістерді бейбіт жолмен шешуге жақындай алуы үшін негізінен батыстық иудейлік-христиандық ортадағы діни басқаларды Кариб бассейніндегі тереңірек бағалауды жақтаумен аяқталады