БІЛІМ БЕРУ ЖЕТІСТІГІН ХАЛЫҚАРАЛЫҚ БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ҚАЗАҚСТАН: САЛЫСТЫРМАЛЫ ТАЛДАУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/ISMO.2024.57.3.009Кілт сөздер:
PISA 2022, жаратылыстану, білім теңдігі, салыстырмалы талдау, сандық талдау, білім беру реформасы, білім беру саясаты, ҚазақстанАннотация
Бұл мақала PISA 2022 нәтижелерінен алынған түсініктерді пайдалана отырып, Қазақстанның мектептегі білім беру жүйесін таңдаулы елдермен салыстыруға және талдауға бағытталған. Оқушыларды халықаралық бағалау бағдарламасы (PISA) математика, оқу және жаратылыстану саласындағы негізгі құзыреттерге назар аудара отырып, әртүрлі елдердегі 15 жастағы оқушылардың білім беру нәтижелерін бағалаудың маңызды эталоны ретінде қызмет етеді. Қазақстанның басқа елдермен салыстырғандағы көрсеткіштерін зерттей отырып, бұл зерттеу оның білім беру шеңберіндегі күшті және әлсіз жақтарын анықтауға және жаһандық контексте осы тұжырымдардың кеңірек салдарын түсінуге тырысады.
Білім беру тиімділігін түсіну бірнеше себептерге байланысты өте маңызды. Біріншіден, ол елдерге бір-бірінен үйренуге мүмкіндік беретін әртүрлі білім беру саясаты мен тәжірибелерінің тиімділігі туралы түсінік береді. Екіншіден, ол әлеуметтік ұтқырлық пен экономикалық дамуды ынталандыру үшін маңызды болып табылатын білім берудегі теңдік пен қолжетімділіктің маңыздылығын көрсетеді. Барған сайын өзара байланысты әлемде білім беру нәтижелерін шекаралар арқылы салыстыру мүмкіндігі саяси шешімдерді ақпараттандыру және білім беру жүйелерін жетілдіру үшін өте маңызды.
Осы салыстырмалы талдауда қолданылатын әдістемелер математика, оқу және жаратылыстану пәндеріндегі орташа ұпайлар мен өнімділік тенденцияларына назар аудара отырып, PISA 2022 нәтижелерінің сандық деректерін талдауды қамтиды. Сонымен қатар, студенттердің үлгеріміне әсер ететін факторларды жан-жақты түсіну үшін Қазақстандағы және басқа елдердегі білім беру саясаты мен тәжірибесін сапалы бағалау біріктірілген. Негізгі қорытындылар Қазақстан білім беру реформасында елеулі табыстарға қол жеткізгенімен, көрсеткіштері жоғары елдермен теңдікке қол жеткізуде қиындықтар әлі де бар екенін көрсетеді. Талдау жаһандық аренада Қазақстанның білім беру нәтижелерін ілгерілету үшін маңызды болып табылатын оқыту сапасын арттыру және әлеуметтік-экономикалық теңсіздіктерді жою сияқты жетілдірудің нақты бағыттарын ашады.