ЭКОНОМИКАЛЫҚ ДИПЛОМАТИЯНЫ ЗЕРТТЕУ МЕН ОҚЫТУДАҒЫ ДӘСТҮРЛІ ЖӘНЕ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ӘДІСТЕР АРАСЫНДАҒЫ ТЕПЕ-ТЕҢДІК
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/ISMO.2025.60.2.019Кілт сөздер:
экономикалық дипломатия, Қазақстан, Түркия, саяси тұрақтылық, оқыту әдістері, реализм теориясы, либерализм теориясы, білім беру процесіАннотация
Аңдатпа. Жылдам өзгеретін және дамушы әлемде адам өмірінің барлық салаларына әсер ететін жинақталған тәжірибе қайта қарастырылады. Оқытушылар оқытудың қалыптасқан әдістерін қайта қарастырады, тиісті құзыреттерді қалыптастыра отырып, білім беру процесін жетілдіру үшін терең талдау жүргізуге және оны визуализациялауға мүмкіндік беретін жаңа әдістерді қолдануға тырысады. Сандық және сапалық сияқты экономикалық дипломатияны оқытудың дәстүрлі әдістерімен қатар, оны зерттеуде қолданылатын жасанды интеллект құралдары сияқты инновациялық әдістер қолданылады, осы әдістер арасында тепе-теңдік орнатылады. Қазақстан мен Түркиядағы саяси тұрақтылық индексінің мысалында бұл көрсеткіштің экономикалық дипломатияның дамуына әсері көрсетілген. Дүниежүзілік Банктің саяси тұрақтылық көрсеткіштері сияқты Қазақстан – Түркияның "экспорт-импорт" көрсеткіштерін іріктеу дәстүрлі әдіспен жүргізілді, ал графикалық бейнелерді жасау pandas, matplotlib кітапханаларын қоса алғанда, жасанды интеллект құралдарының көмегімен жүргізілді. Қазақстан-Түркия кейсіндегі реализм мен либерализм теориясы негізінде саяси тұрақтылық индексі мен сауда-экономикалық ынтымақтастық арасында белгілі бір байланыс бар екендігі көрсетілген. Алынған мәліметтер экономикалық дипломатияны оқыту және оны одан әрі ғылыми зерттеу үшін пайдаланылуы мүмкін. Осы тұрғыда зерттеу әлеуеті экономикалық дипломатия бойынша оқытушылар қауымдастығын қалыптастыруға ықпал ететін болады.
Қаржыландыру: Бұл мақала Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі Ғылым комитетінің гранттық қаржыландыру жобасы аясында орындалды: «Халықаралық қатынастар мен Жаңа Қазақстанның экономикалық дипломатиясының экономикалану үрдісі» (№ AP23490344).